Forumindex
Författare Meddelande
<  Allmänt boksnack  ~  Vad läser du nu?
InläggPostat: tis mar 28, 2006 4:57 pm  Svara med citat
Amme
Högsta hönset
Högsta hönset

Amme skrev:
Sen hittade jag Courage-ensemblen av Michel Faber

..och den var bara dålig. Tråkig. Meningslös.

Försöker mig på Pölsan istället.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
InläggPostat: tor mar 30, 2006 10:52 am  Svara med citat
iggy
Glad i hågen
Glad i hågen

Har börjat på Doktor Glas av Hjalmar Söderberg. Började lite trevande men blev snabbt intressantare och nu känns det som om den är på gång att börja bli något riktigt bra. Ser verkligen fram mot resten av den tunna boken + "fortsättningen" med Bengt Ohlssons "Gregorius".
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida MSN Messenger
InläggPostat: fre mar 31, 2006 12:50 pm  Svara med citat
Enyam
Ettagluttare
Ettagluttare

Doktor Glas tyckte jag verkligen om. Har endast läst ca 30 sidor på Gregorious, men det känns sannerligen som om Bengt Ohlsson har fångat språket, tiden och personerna.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
InläggPostat: tis apr 04, 2006 8:51 pm  Svara med citat
Emma
Dagisunge
Dagisunge

Jag tycker att Doktor Glas var ganska tråkig. Faktiskt. Jag blev inte så glad över det, för jag hade trott att jag skulle tycka om den. Och jag ville läsa "Gregorius", men nu känns det inte lika meningsfullt längre.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
InläggPostat: tis apr 04, 2006 9:00 pm  Svara med citat
iggy
Glad i hågen
Glad i hågen

Jag avslutade Doktor Glas i natt. Trots att den var så kort så tyckte jag den var ojämn. Slutet tyckte jag inte blev särskilt intressant, när Doktorn mer och mer vände sig inåt in i sig själv.

Fram tills han började göra det så gillade jag den, sen kändes den som om den gick mer och mer på tomgång.

Det blir till att läsa ut senaste numret av Ordfront och sen ge sig på Gregorius, även om jag också känner mig lite tveksam nu. Men bäst att smida medans järnet är varmt Very Happy
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida MSN Messenger
InläggPostat: sön apr 09, 2006 3:17 am  Svara med citat
Cougar
Ettagluttare
Ettagluttare

Just nu läser jag en kursbok om nyreligiösa rörelser... och en bok om religionspsykologi. Wink
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande MSN Messenger
InläggPostat: tis apr 11, 2006 5:42 pm  Svara med citat
Amme
Högsta hönset
Högsta hönset

Emma skrev:
Jag tycker att Doktor Glas var ganska tråkig. Faktiskt. Jag blev inte så glad över det, för jag hade trott att jag skulle tycka om den. Och jag ville läsa "Gregorius", men nu känns det inte lika meningsfullt längre.


Jag avskydde den! Äntligen en till som inte fattar storheten. Och sen jag hörde att Gregorius handlar om en karaktär från den så har jag inte ens velat se åt den. Synd för annars älskar jag Bengt Ohlson.


Just nu läser mamma för mig på sjukhuset: "Långt, långt härifrån" av Niccolò Ammaniti (jag ÄLSKADE "Jag är inte rädd", filmen var t o m bra) och den är skitrolig och jättebäst och skrattig Very Happy
Perfekt sjukhusbok! woho Rekommenderas!
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
InläggPostat: sön apr 16, 2006 6:03 pm  Svara med citat
Emma
Dagisunge
Dagisunge

Nu läser jag "Gentlemen" av Klas Östergren. I början var den verkligen tråkig och jag undrade hur jag skulle orka, men den tog sig med tiden och nu, efter sisådär halva boken, är det mycket trevlig läsning. Hoppas att trenden håller i sig!
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
InläggPostat: tis apr 18, 2006 6:38 pm  Svara med citat
sofia
Dagisunge
Dagisunge

Emma skrev:
Nu läser jag "Gentlemen" av Klas Östergren. I början var den verkligen tråkig och jag undrade hur jag skulle orka, men den tog sig med tiden och nu, efter sisådär halva boken, är det mycket trevlig läsning. Hoppas att trenden håller i sig!


Jag tyckte precis likadant när jag läste den förra året och ju längre jag kom ju mer gillade jag den! Smile Jag blev riktigt besviken när den tog slut..
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
InläggPostat: tis apr 18, 2006 6:41 pm  Svara med citat
sofia
Dagisunge
Dagisunge

Jag läser tre böcker just nu, kanske lite mycket, men det går nog bra.
Valerie Solanas - "SCUM manifest", Jonas Hassen Khemiri - "Montecore", och Germaine Greer - "Den kvinnliga eunucken".
Som tur är har jag mycket tid att läsa denna veckan annars skulle det aldrig gå.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
InläggPostat: tis apr 18, 2006 8:38 pm  Svara med citat
iggy
Glad i hågen
Glad i hågen

Började på Gregorius för några dagar sen. Raka motsatsen till Doktor Glas och på tok för pratig. Den skulle tjäna mycket på att skrivas om med mycket mindre antal ord.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida MSN Messenger
InläggPostat: ons apr 19, 2006 8:05 pm  Svara med citat
Pueben
Ettagluttare
Ettagluttare

Jag läser just nu Bound for Glory (översattes till Hela härligheten), av och om folksångaren Woody Guthrie. Väldigt intressant att läsa om bonde- och arbetarlivet i det smågamla USA. Jag har inte kommit till musikbiten ännu, bara barndomsbiten, men det jag läst hittils har varit mycket intressant skrivet - rått och rakt på sak, liksom.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande MSN Messenger
InläggPostat: lör apr 22, 2006 3:07 pm  Svara med citat
alizarine
Ettagluttare
Ettagluttare

Jag har köpt en sådan där kärringdeckare som jag börjat så smått på. Blir jag förvisad härifrån nu? shifty Den här omåttligt populära Damernas Detektivbyrå. Ojoj, var skall detta sluta. Smile

_________________
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida MSN Messenger
InläggPostat: ons apr 26, 2006 8:47 pm  Svara med citat
Enyam
Ettagluttare
Ettagluttare

alizarine skrev:
Jag har köpt en sådan där kärringdeckare som jag börjat så smått på. Blir jag förvisad härifrån nu? shifty Den här omåttligt populära Damernas Detektivbyrå. Ojoj, var skall detta sluta. Smile


:what:

Är det en kärringdeckare? Nämen. Den är ju i alla fall jättebra! Frodig och rolig.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
InläggPostat: tor apr 27, 2006 2:21 pm  Svara med citat
alizarine
Ettagluttare
Ettagluttare

Avek skrev:
:what:

Är det en kärringdeckare? Nämen. Den är ju i alla fall jättebra! Frodig och rolig.


Hhaa, ber om ursäkt för mitt val av epitet, ibland är jag lite väl hård mot topplisteböcker. Very Happy Har mest fått den rekommenderad av svärmor (som tjatar om den rätt ofta), kanske därför jag gjort den mindre smickrande kopplingen. Very Happy (Inget ont om min svärmor dock, hon är trevlig.)

Den är hursomhelst väldigt lättläst! Jag är inte sådär jätteförtjust i språket, men det kanske ändå är det mest lämpliga för berättelsen. Bitvis är ju storyn faktiskt också riktigt beklämmande. :-o

_________________
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida MSN Messenger
Visa inlägg nyare än:   
Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)

Nästa ämne
Föregående ämne
Sida 5 av 6
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
Forumindex  ~  Allmänt boksnack

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet


 
Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet




Powered by phpBB and NoseBleed v1.09
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2005