Forumindex
Författare Meddelande
<  Allmänt boksnack  ~  Vad läser du nu?
InläggPostat: ons mar 08, 2006 6:19 pm  Svara med citat
alizarine
Ettagluttare
Ettagluttare

Nu när jag äntligen orkar läsa skönlitteratur (sjukskriven för 2659364:e gången i ordningen) läser jag Jonas Hassen Khemiris Montecore. Någon som hunnit läsa den ännu? Smile Har inte träffat på en käft som gjort det, så jag har inte hört några andra åsikter än mina egna. Very Happy

_________________
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida MSN Messenger
InläggPostat: tor mar 09, 2006 12:23 am  Svara med citat
Amme
Högsta hönset
Högsta hönset

alizarine skrev:
Nu när jag äntligen orkar läsa skönlitteratur (sjukskriven för 2659364:e gången i ordningen) läser jag Jonas Hassen Khemiris Montecore. Någon som hunnit läsa den ännu? Smile Har inte träffat på en käft som gjort det, så jag har inte hört några andra åsikter än mina egna. Very Happy


Inte än, men den står på min lista! Smile Fast först när denkommer i pocket tror jag.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
InläggPostat: tor mar 09, 2006 9:21 am  Svara med citat
alizarine
Ettagluttare
Ettagluttare

Amme: Jag som tyckte den var hyfsat billig som inbunden, kostade 200 kr där jag köpte den här i centrum. Wink 149:- på Adlibris! Men det är ju såklart en fråga om hur sjukt sugen man är. Very Happy

_________________
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida MSN Messenger
InläggPostat: tor mar 09, 2006 8:32 pm  Svara med citat
ThE_DoUGh
Inskolning
Inskolning

Almqvist, Drottninges juvelsmycke.

_________________
Thats is not dead
Which can etarnaly lie
Yet with strange eaons
Even death may die
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
InläggPostat: tis mar 14, 2006 1:29 am  Svara med citat
therese
Dagisunge
Dagisunge

Sparkle Hayter, Hårda Bullar. Har bara hunnit tio sidor eller nåt. Ganska banal men schysst underhållning hoppas jag.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
InläggPostat: tis mar 14, 2006 7:04 am  Svara med citat
iggy
Glad i hågen
Glad i hågen

Reinharts "Tärningsspelaren" började jag på härromdagen.

Den känns lite trevande. Först bra, sen lite seg... men det är många sidor kvar så än har jag inte gett upp Smile
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida MSN Messenger
InläggPostat: tor mar 16, 2006 3:25 pm  Svara med citat
alizarine
Ettagluttare
Ettagluttare

Läste ut Montecore igår, idag ska jag börja på min nyinköpta Carina Burmanbok, Vit som marmor, som står här i hyllan och ser inbjudande ut. Very Happy

Jag brukar rekommendera folk att läsa Burman då och då, jag tycker hon är synnerligen trevlig. Det är nog den nutida svenska författare vars produktion jag följer. Smile Nu har hon ju krängt några deckare på slutet (varav Vit som marmor alltså är den senaste), men hennes debut Min salig bror Jean Hendrich, som är en fiktiv version av Johan Henric Kellgrens liv, går tusan inte av för hackor! Att köpa den på vinst och förlust för en selma var nog bland de bästa litterära impulsköpen någonsin! Smile

_________________
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida MSN Messenger
InläggPostat: tor mar 16, 2006 6:26 pm  Svara med citat
Polliver
Dagisunge
Dagisunge

Just nu läser jag Nick Hornbys "Fever Pitch". "High Fidelity" är en av mina favoritböcker så jag tänkte att jag kanske skulle tycka om hans andra böcker också. Nu är jag visserligen inget fotbollsfan men jag tycker ändå att den är underhållande. Smile
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
InläggPostat: tis mar 21, 2006 8:52 am  Svara med citat
sofia
Dagisunge
Dagisunge

jag läser Warhol av Victor Bockris, en jättetjock bok som jag började läsa för flera år sedan men tröttnade på. Nu har jag tröttnat på att ha den i bokhyllan och helt plötsligt är den riktigt bra! Smile
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
InläggPostat: ons mar 22, 2006 12:58 am  Svara med citat
Amme
Högsta hönset
Högsta hönset

Jag har fastnat i alla möjliga böcker senaste tiden men så läste jag Änglarösten av Arnaldur Indridason och den var fin och lagom och mjuk och spännande sådär som hans två andra översatta böcker också har varit. Isländsk deckarförfattare som rekommenderas!

Sen hittade jag Courage-ensemblen av Michel Faber i Köpenhamn och den håller jag på med nu. Tror inte den finns översatt till svenska (än). Riktigt ovant men ganska kul att läsa den på danska. Läsupplevelsen blir liksom en annan.. kan inte riktigt sätta fingret på det.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
InläggPostat: fre mar 24, 2006 10:16 am  Svara med citat
iggy
Glad i hågen
Glad i hågen

Ska precis börja läsa Lennart Nilssons "Ett barn blir till": http://www.cdon.com/product.phtml?prod=252138#

Minst lika mycket bilderbok som "textbok". Bilderna är underbara!
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida MSN Messenger
InläggPostat: fre mar 24, 2006 3:08 pm  Svara med citat
alizarine
Ettagluttare
Ettagluttare

iggy skrev:
Ska precis börja läsa Lennart Nilssons "Ett barn blir till": http://www.cdon.com/product.phtml?prod=252138#

Minst lika mycket bilderbok som "textbok". Bilderna är underbara!


Av rent intresse, eller "vankas" det? Wink

_________________
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida MSN Messenger
InläggPostat: fre mar 24, 2006 7:26 pm  Svara med citat
iggy
Glad i hågen
Glad i hågen

alizarine skrev:
iggy skrev:
Ska precis börja läsa Lennart Nilssons "Ett barn blir till": http://www.cdon.com/product.phtml?prod=252138#

Minst lika mycket bilderbok som "textbok". Bilderna är underbara!


Av rent intresse, eller "vankas" det? Wink


Hmmm... det vankas men är så tidigt och oerhört osäkert av några olika anledningar jag inte vill gå in på här och nu.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida MSN Messenger
InläggPostat: fre mar 24, 2006 11:16 pm  Svara med citat
iggy
Glad i hågen
Glad i hågen

alizarine skrev:
iggy skrev:
Ska precis börja läsa Lennart Nilssons "Ett barn blir till": http://www.cdon.com/product.phtml?prod=252138#

Minst lika mycket bilderbok som "textbok". Bilderna är underbara!


Av rent intresse, eller "vankas" det? Wink


Förresten väntar man barn kan jag minst lika gärna rekommendera en film av samma Nilsson: http://www.cdon.com/product.phtml?prod=395964#

Den har jag sett när den gick på SVT för ca 5 år sen i Vetenskapens Värld. Oerhört fascinerande och bra den också! Vi har köpt den nu, samtidigt som boken ovan, men inte sett den ännu.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida MSN Messenger
InläggPostat: lör mar 25, 2006 12:03 pm  Svara med citat
alizarine
Ettagluttare
Ettagluttare

iggy skrev:
alizarine skrev:
iggy skrev:
Ska precis börja läsa Lennart Nilssons "Ett barn blir till": http://www.cdon.com/product.phtml?prod=252138#

Minst lika mycket bilderbok som "textbok". Bilderna är underbara!


Av rent intresse, eller "vankas" det? Wink


Hmmm... det vankas men är så tidigt och oerhört osäkert av några olika anledningar jag inte vill gå in på här och nu.


Då får vi hoppas att hur det än går blir det till alla eventuella föräldrars belåtenhet. Smile

_________________
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida MSN Messenger
Visa inlägg nyare än:   
Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)

Nästa ämne
Föregående ämne
Sida 4 av 6
Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
Forumindex  ~  Allmänt boksnack

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet


 
Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet




Powered by phpBB and NoseBleed v1.09
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2005