Forumindex
Författare Meddelande
<  Allmänt boksnack  ~  Verkliga historier att skriva en bok på?
InläggPostat: lör feb 11, 2006 3:29 pm  Svara med citat
iggy
Glad i hågen
Glad i hågen

Har ni några verkliga historier som är så intressanta, fascinerande eller på något sätt ovanliga att ni tycker någon borde skriva en bok om det? (Oavsett om det gäller fakta eller fiktion med historien ni som huvudbinnehållet)

Ni behöver inte ta kända historier, som t ex Knutby som nästan verkar mer påhittat än sant och det går bra om både såna ni hört om, läst om eller upplevt själva.

Det enda jag kan komma på är min farmors mor som såldes på auktion som liten under 1800-talets slut, fick 14 barn, gjorde i ordning lik inför begravning och hade svar på tal vad det än gällde, trots att hon var supersnäll och lugn. (Möjligen känner jag att jag har lite för lite kunskap om hennes liv i detalj så jag skulle behöva hitta på mycket).

Amme: Jag är osäker på om det är rätt forum eftersom det handlar om möjliga böcker så känn dig fri att flytta om inlägget.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida MSN Messenger
InläggPostat: tor feb 16, 2006 12:17 am  Svara med citat
Amme
Högsta hönset
Högsta hönset

Jag är sån som tycker allt och alla är fullt av historier att skriva böcker på så jag tänker inte ens försöka svara utförligare än så Wink
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
InläggPostat: tor feb 16, 2006 8:46 am  Svara med citat
iggy
Glad i hågen
Glad i hågen

Amme skrev:
Jag är sån som tycker allt och alla är fullt av historier att skriva böcker på så jag tänker inte ens försöka svara utförligare än så Wink


Vilket gör trådskaparen något besviken Wink
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida MSN Messenger
InläggPostat: tis mar 07, 2006 2:58 am  Svara med citat
Cougar
Ettagluttare
Ettagluttare

Ja det finns ju miljoner med små historier ur folks liv som förtjänar både en bok och en film
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande MSN Messenger
Visa inlägg nyare än:   
Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)

Nästa ämne
Föregående ämne
Sida 1 av 1
Forumindex  ~  Allmänt boksnack

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet


 
Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet




Powered by phpBB and NoseBleed v1.09
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2005