Forumindex
Författare Meddelande
<  Allmänt boksnack  ~  Läser ni alltid?
InläggPostat: lör mar 04, 2006 12:27 pm  Svara med citat
Tobias
Fiskespö!
Fiskespö!

Jag är periodare..

Jag har haft en period på ett par månader nu när jag läst skitmycket. Men igår var det helt plötsligt skittrist att läsa.. så konsigt, boken jag håller på med "Quicksilver" är ju jävligt bra, men jag orkar fanimig inte läsa just nu.

Så, det kommer antagligen gå någon vecka, kanske månad innan jag kommer mig för igen.

Hurdana är ni? Smile
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
InläggPostat: lör mar 04, 2006 5:03 pm  Svara med citat
iggy
Glad i hågen
Glad i hågen

Ungefär som du tror jag.

Just nu har jag haft lite mycket OS att titta på, mängder av tidningar har kommit hit så nu har jag inte läst bok på flera veckor vilket jag sörjer...

Men nu kom första halvan av min bokreabeställning hos Bokus så nu ska det nog strax bli fart på det igen Smile
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida MSN Messenger
InläggPostat: lör mar 04, 2006 5:53 pm  Svara med citat
Cougar
Ettagluttare
Ettagluttare

Kurslitteratur nästan varje dag, facklitteratur av annat slag nästan varje dag, skönlitteratur mer sällan nu för tiden.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande MSN Messenger
InläggPostat: lör mar 04, 2006 6:30 pm  Svara med citat
thmas
Dagisunge
Dagisunge

Jag är också periodare. Min senaste period varade från 1995-2000 Smile Nu är jag antagligen pga en massa kurslitteratur helt bränd vad det gäller läsande av skönlitteratur. (Vad gör jag egentligen här då, kan man fråga sig.) Då jag väl läser utöver studierna så blir det nog mest facklitteratur. Men, vem vet, det finns ju en chans att mitt intresse återuppväcks.

Jag hade en tanke på att ställa alla mina olästa böcker i bokstavsordning, och beta av dem, en efter en. Detta i syfte att provocera fram mitt läsande, eller nåt. Risken finns ju att man bara blir ännu mer less på det, fast den här proceduren fungerade för en av mina polare; han lyckades faktiskt läsa ut alla sina olästaböcker på ett år eller så... även om han gjorde ett avsteg från regelverket då han kom till sitt elva band Goethes Samlade Verk. Dem hoppade han över Smile
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida
InläggPostat: lör mar 04, 2006 9:16 pm  Svara med citat
Tobias
Fiskespö!
Fiskespö!

Jo, kurslitteratur läser jag ju en massa - också en del relevant litteratur som jag egentligen tycker borde vara obligatorisk :P

Men jag tänkte närmast på skönlitteratur just nu... att ställa mina olästa i bokstavsordning får vänta tills jag fått ett par nya bokhyllor dock Wink
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
InläggPostat: sön mar 05, 2006 11:07 pm  Svara med citat
Amme
Högsta hönset
Högsta hönset

Jag är periodare jag med. Senaste veckorna har det inte blivit mycket läst mest för att jag är så trött att jag somnar direkt jag lägger mig (brukar vara då jag läser) eller om jagförsöker läsa nån annan tid. Annars kan det vara att jag fastnar på nån tradig bok och får för mig att alla andra böcker är lika tråkiga. Rolling Eyes
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Besök användarens hemsida
InläggPostat: ons mar 08, 2006 6:08 pm  Svara med citat
alizarine
Ettagluttare
Ettagluttare

Mitt stora problem är att jag har världens sämsta koncentrationsförmåga. Very Happy Så trots att jag köper böcker hyfsat ofta så läser jag kanske 3 böcker om året. (Blir jag utkastad nu..? Wink) Förmodligen skulle jag läsa myyycket mer om jag inte vore världens mest nervösa människa. Very Happy

Det lär ju inte underlätta att jag har en kvasiintellektuells krav på kvalitetslitteratur, vlket gör att de där mest lättlästa böckerna går bort... Som hade kunnat förbättra statistiken. Very Happy

_________________
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande Skicka e-post Besök användarens hemsida MSN Messenger
InläggPostat: mån mar 13, 2006 11:39 pm  Svara med citat
Emma
Dagisunge
Dagisunge

Jag läser alltid. Skönlitteratur då. Fast jag läser mer ibland och mindre ibland, i mån om tid och inspiration, men läser det gör jag. Just nu är det ganska mycket, trots att det kanske inte borde vara det. Det borde vara mer kurslitteratur, men det är sällan jag tycker att den är särskilt rolig.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
InläggPostat: tis mar 14, 2006 1:27 am  Svara med citat
therese
Dagisunge
Dagisunge

Jag läser i stort sätt alltid när jag går och lägger mig. Har skitsvårt att somna om jag inte kan läsa. Oftast läser jag till ögonlocken faller ner och då släcker jag lampan och somnar direkt. Ibland läser jag på dagen också, om det är en fängslande bok.

Det blir väl en bok i veckan ungefär.
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
InläggPostat: tor mar 16, 2006 6:31 pm  Svara med citat
Polliver
Dagisunge
Dagisunge

Jag är också periodare. Ibland jobbar jag mycket och då orkar jag inte läsa. Ibland kan jag inte lägga böckerna ifrån mig. Smile
Till överst på sidan
Användarens profil Skicka personligt meddelande
Visa inlägg nyare än:   
Alla tider är GMT + 1 timme (svensk normaltid)

Nästa ämne
Föregående ämne
Sida 1 av 1
Forumindex  ~  Allmänt boksnack

Skapa nytt ämne   Svara på ämnet


 
Hoppa till:  

Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet




Powered by phpBB and NoseBleed v1.09
Swedish translation by phpBB Sweden and Virtuality © 2003-2005